ایستـــگـاه

امام علی (ع): بهترین دانش‌ها، دانشى است که تو را اصلاح کند./ منتخب میزان الحکمة: ۴۰۴

ایستـــگـاه

امام علی (ع): بهترین دانش‌ها، دانشى است که تو را اصلاح کند./ منتخب میزان الحکمة: ۴۰۴

ایستـــگـاه

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):
هرکس یک مساله شرعی از احادیث ما پیرامون حلال و حرام و مسائل دینی اش را بیاموزد
خدای تعالی هزار گناه او را بیامرزد
و شهری از طلا به وسعت دنیا برایش در بهشت بنا کند
و به عدد هر موئی که در بدنش قرار دارد برایش حج مقبول می نویسند.

(بحارالانوار(ط-بیروت)، ج۱،ص ۲۱۴ )

--------------------------------
امام على علیه ‏السلام :
اى مؤمن! به تحقیق این دانش و ادب بهاى جان توست
پس
در آموختن آن دو بکوش که هر چه بر دانش و ادبت افزوده شود بر قیمت و قَدْرت افزوده می ‏شود ؛
زیرا
با دانش به پروردگارت راه می ‏یابى
و با ادب به پروردگارت خویش خدمتى می ‏کنى
و با ادب در خدمت‏گزارى، بنده، سزاوار دوستى و نزدیکى به او می شود .
پس
این نصیحت را بپذیر تا از عذاب بِرَهى.

(بحار الانوار(ط-بیروت)،ج1،ص180)

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

برای اینکه اعداد را در ورد فارسی تایپ شود باید از طریق تنظیمات نرم افزار Word فارسی سازی اعداد در ورد بطور کامل انجام شود.

در اینجا با انجام مراحل ذکر شده چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 و MS Word 2007 آموزش داده شده است.

 نرم افزار word 2007, فارسی کردن ورد

  • حسن

بنام خدا

اطلاعیه مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بصورت word جهت دانلود در فایل زیپ زیر قرار داده شده است.

جهت دانلود اطلاعیه روی لینک زیر کلیک کنید.

http://up.iranblog.com/download.php?file=yv499n3gix103nvmmk22.rar

 با تشکر

http://up.iranblog.com/images/zdqfmqokbzw68e3by08v.gif

  • حسن

اطلاعیه مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی

معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم- امام خامنه ای1394/1/1

بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مومن و انقلابی< نقش بسیار زیادی رادر پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملت< ایفا کرده است- امام خامنه ای1393/1/1


مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی که ستاد مرکزی آن در شهر مقدس قم مستقر می باشد تصمیم دارد دفتر نمایندگی خود را در مراکز استان ها و شهرهای تابعه آن راه اندازی نماید. هدف اصلی این مجمع پیگیری مطالبات فرامین و منویات امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان است.


این مجمع تلاش دارد در عرصه های فرهنگی سیاسی و اجتماعی از جمله شرکت در راهپیمایی ها حضور حداکثری در انتخابات و حمایت از افراد متدین انقلابی به ویژه ولایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان و ریاست جمهوری  حضور فعال داشته و در نشر و تبلیغ مطالبات فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه در معرفی چهره استکباری آمریکای جنایتکار و ایادی غربی عربی و عبری او جهت جلوگیری از نفوذ فرهنگی و سیاسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام وظیفه نماید.

لذا آقایان به ویژه جوانانی که علاقمند به عضویت در این مجمع هستند نام و نام خانوادگی استان و شهرستان محل سکونت خود را به شماره های همراه 09017164925 و یا سامانه پیامکی 10002001300141 پیامک نمایند.

ضمناً عضویت در مجمع برای عموم مردم علاقمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آزاد می باشد. جهت اطلاع از اهداف برنامه ها فعالیتها و ... می توانید به آدرس سایت مجمع به نشانی
www.mpvn.ir رجوع نمایید.شماره تلفن ثابت: 37847942-025

آدرس: قم چهار راه شهداء خیابان حجتیه کوچه4پلاک15 کدپستی:4387537137


  • حسن

http://www.upsara.com/images/5wra_00000.gif

بسمه تعالی

مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظر دارد جهت کامل نمودن کادر مجمع در هر استان از طلاب و روحانیون انقلابی عضو گیری نماید.

در صورت آمادگی و علاقمندی نام و نام خانوادگی و استان و شهر مربوطه محل سکونت خود را به شماره

09017164925 پیامک زده یا با همین شماره تماس بگیرید.

آدرس سایت مجمع پیروان ولایت:http://mpvn.ir/

  • حسن

http://www.upsara.com/images/pgj7_1002030.gif

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتری ازدواج در نظر دارد  با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور از بین آقایان از طریق آزمون کتبی و اختبار،  سردفتر ازدواج برای نقاط مورد نیاز انتخاب نماید.
داوطلبین در زمان ثبت نام الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند:
الف ـ شرایط عمومی
– متدین به دین مبین اسلام و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ـ ملتزم به احکام شرعی ـ متأهل ـ  دارا بودن حداقـل ۲۵ سال تمام ( متولدین قبل از تاریخ۱۳۶۹/۹/۳۰ )
– حسن شهرت وتوانایی انجام کار وبرخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ـ  داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه .

  • حسن

استخدام سردفتر ازدواج سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۹۴

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتری ازدواج در نظر دارد  با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور از بین آقایان از طریق آزمون کتبی و اختبار،  سردفتر ازدواج برای نقاط مورد نیاز انتخاب نماید.
داوطلبین در زمان ثبت نام الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند:
الف ـ شرایط عمومی
– متدین به دین مبین اسلام و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ـ ملتزم به احکام شرعی ـ متأهل ـ  دارا بودن حداقـل ۲۵ سال تمام ( متولدین قبل از تاریخ۱۳۶۹/۹/۳۰ )
– حسن شهرت وتوانایی انجام کار وبرخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ـ  داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه .

  • حسن

سوال:

آیا روایتی به این مضمون که «حضرت علی (ع) در دوران خلافت خود شلاق به دوش در کوچه و بازار حرکت می کردند و خلافکاران و بزهکاران را تعزیر می کردند، صحیح است؟

پاسخ:

دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

 

روایتی به این مضمون آمده است که فقط مربوط به صبحگاهانی است که حضرت در کوفه بود و از بازارها سرکشی می کرد و همراه داشتن آن شلاق برای این بود که مردم توصیه ها را جدی بگیرند.

 

دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):

 

روایت چنین است و آنچه امام علیه السلام انجام می داده است به مقتضای زمان بوده و نهی از منکر راه های بسیار دارد و به روشی که موثر باشد و جامعه را بسوی معروف سوق میدهد باید عمل نمود.

 

پاسخ حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته) به این شرح است:

 

اگر حاکم اسلامی چنین مصلحت ببیند که مجرمان را در محل جرم تعزیر نماید، پس از اثبات جرم به روش مشروع و ثبوت تعزیر به دلیل شرع یا قانون صادر از سوی حاکم اسلامی، اجرای مجازات در مکان جرم بلامانع است و این امر نیاز به روایت مزبور ندارد.

 

البته آنچه در روایت صحیح در تمام کتب اربعه روائیه آمده است[1]، این است که حضرت(ع) تازیانه به دوش اهل بازار را نصیحت به رعایت اموری می کردند و در هیچ یک از آنها این مطلب وجود ندارد که حضرت (ع) کسی را در بازار تعزیر نمودند.

 

 

[1] الکافی،5،151- التهذیب6،7- من لایحضره الفقیه، 193،3

 
  • حسن


احکام تعزیر در آئینه فقه وحقوق

نویسنده : حجت الاسلام و المسلمین سید اسدالله موسوی نژاد

مقدمه
تردیدی نیست که انسان موجودی است اجتماعی که در اصطلاح فیلسوفان اجتماعی می گویند. انسان موجودی مدنی الطبع است واین ویژگی را خداوند در نهاد بشرنهادینه کرده است. واجتماعی بودن لازمه اش حقوق وتکالیفی است، این حقوق و تکالیف  دارای معیار واصولی است که افراد جامعه لازم است از آن پیروی کند. از جمله اصول که برای افرادیک جامع تصویب شده است، احترام گذاشتن  به حقوق دیگران است، که نتیجه آن زندگی مسالمت آمیزاجتماعی دنیوی وسعادت اخروی خواهدبود.
 اسلام برای اینکه انسانها بتوانند در کنار هم دیگر زند گی سالم داشته باشد، احترام به جان ومال هم دیگر را لازم دانسته حریم و مرز های را نسبت به یک دیگر بیان کرده است، به گونه ای که تجاوز از آن مرزها وخط قرمزهای اجتماعی را حرام دانسته و در صورت تخلف، مجازات و جرایمی را برای متخلفین در نظرگرفته است. یکی از مجازات هایی که در اسلام برای متخلفین وضع شده است. مجازات های خاصی که تغزیز نامیده می شود انواع مختلفی دارد، اماآنچه که در منابع فقهی و حقوقی بیشتر به بکار برده شده است، تعزیر در شلاق است، اما اینکه تعزیر منحصر در شلاق است، و یا غیر شلاق را نیز شامل می شود اختلاف بسیاری میان فقها وجود دارد، برخی معتقدبه انحصار تعزیر در شلاق اند، وبرخی دیگر معتقدند که تعزیر منحصردر شلاق نیست بلکه شلاق به عنوان مثال در منابع آمده است، البته هرکدام دلایل برای ادعای خود بیان کرده است،که در این تحقیق نظرات هردوطربیان شده است.

  • حسن

افزون بر قضا و کفّاره، تعزیر نیز دارد که مقدار آن، براى بار اول و دوم 25 تازیانه است و به نظر عده‏اى، اندازه‏اى براى آن مشخص نشده و با نظر و تشخیص حاکم تعیین مى‏گردد. اگر بعد از تعزیر اول و دوم، براى مرتبه سوم روزه‏خوارى کند، حکمش قتل است.(1)

(1) العروه الوثقى، ج 2، نیه الصوم تبریزى، استفتاءات، س. 659

  • حسن

از نظر فقه اسلامى همه گناهان از جمله غیبت قابلیت تعزیر به وسیله حاکم عادل و مجتهداسلامى را دارد. قاعده فقهى «التعزیر فى کل معصیه براى هر گناهى تعزیر است» حاکى از امکان مجازات غیبت کننده نیز هست.

لکن به لحاظ اینکه اثر برخى گناهان مانند غیبت داراى مراتب گوناگونى است و نظر به مصحلحت هاى اجتماعى و فردى متعدد دیگر، در مجازات یا عدم مجازات غیبت کننده به حاکم شرع اختیار داده شده است تا با سنجیدن اوضاع و احوال گناهکار، میزان تاثیر مخرب گناه، میزان تاثیر پذیرى گناهکار و مصالح فردى واجتماعى دیگر بتواند به هر اندازه که مصلحت اقتضا نماید گناهکار را مجازات و یا اینکه کلا از مجازات او صرف نظر کرده و به تذکر یا امر به معروف و امثال آن اکتفا کند.

ضمن آنکه در قوانین جارى جمهورى اسلامى ایران قضات شرایط کامل قاضى اسلامى را ندارند و اعطاى اختیار تعزیر بر همه گناهان به قضات غیر جامع الشرایط داراى مفاسد زیادى است.

از طرفى امکان ضابطه مند کردن مجازات گناهانى مانند غیبت و امثال آن وجود ندارد لذا اجراى قاعده فقهى «التعزیر فى کل معصیه» در بعضى موارد از جمله گناهانى مانند غیبت عملا معطل مانده است.

  • حسن