ایستـــگـاه

امام علی (ع): بهترین دانش‌ها، دانشى است که تو را اصلاح کند./ منتخب میزان الحکمة: ۴۰۴

ایستـــگـاه

امام علی (ع): بهترین دانش‌ها، دانشى است که تو را اصلاح کند./ منتخب میزان الحکمة: ۴۰۴

ایستـــگـاه

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):
هرکس یک مساله شرعی از احادیث ما پیرامون حلال و حرام و مسائل دینی اش را بیاموزد
خدای تعالی هزار گناه او را بیامرزد
و شهری از طلا به وسعت دنیا برایش در بهشت بنا کند
و به عدد هر موئی که در بدنش قرار دارد برایش حج مقبول می نویسند.

(بحارالانوار(ط-بیروت)، ج۱،ص ۲۱۴ )

--------------------------------
امام على علیه ‏السلام :
اى مؤمن! به تحقیق این دانش و ادب بهاى جان توست
پس
در آموختن آن دو بکوش که هر چه بر دانش و ادبت افزوده شود بر قیمت و قَدْرت افزوده می ‏شود ؛
زیرا
با دانش به پروردگارت راه می ‏یابى
و با ادب به پروردگارت خویش خدمتى می ‏کنى
و با ادب در خدمت‏گزارى، بنده، سزاوار دوستى و نزدیکى به او می شود .
پس
این نصیحت را بپذیر تا از عذاب بِرَهى.

(بحار الانوار(ط-بیروت)،ج1،ص180)

ادعاهای پوچ و بی اساس

سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۷ ق.ظ

http://mrasadi.ir/images/ali-yaghoubi.jpg

در مکتب شیعه تقلید بدوی از مجتهدی که از دنیا رفته است جایز نیست، اما علی یعقوبی در یک اظهارنظر غیر کارشناسانه تقلید از فقهایی که صدها سال قبل می‌‏‌زیسته‏‌ا‌ند را جایز شمرده و این حکم را به دیده‏‌های خود منتسب می‌‏‌کند: «بنده به لحاظ دیده‏‌ها در عوالم بالاتر، عرض می‌‏‌کنم نیازی نیست، هیچ نیازی نیست. اگر مردم در این زمان به رساله علامه مجلسی هم عمل کنند کافی است. این را دارم به لحاظ دیده‏‌ها عرض می‌‏‌کنم. آقایان فقها! اگر شما نشستید و به‌لحاظ استنباطتان می‌‏‌گوئید باید حتماً فقهای جدیدی باشند و استنباط کنند، بنده به لحاظ دیده‏‌ها در عوالم بالاتر عرض می‌‏‌کنم: نیازی نیست، هیچ نیازی نیست. اگر مردم در این زمان به رساله علامه مجلسی هم عمل کنند، کافی است. این را دارم به لحاظ دیده‏‌ها عرض می‌‏‌کنم.»[۱]
به نظر می‏‌رسد، چنین ادعاهایی به منظور جدا سازی مخاطبان از مراجع عظام تقلید و فراهم کردن زمینه برای رسیدن به مقصد خود که همانا حاکمیت و ولایت است ارائه می‏‌گردد. در ادامه آقای یعقوبی ادعا می‌‏‌کند به او قدرت شفا دادن بیماران عطا شده است. وی در سخنرانی آخرش در چهل شب با کاروان حسینی ضمن توضیح حالات خود با استاد، چنین می‌‏‌گوید: «در آن صحنه‏‌ها آن چیزی که از خودم ساخته بودم... حسابی کوبید و کوبید و کوبید، از من خاک درست کرد. بعد، این خاک را گِل کرد و یک ظرفی ساخت. بعد از مدتی در سال ۷۶ یک مقدار درمان در این ظرف ریخت، سر ریز کرد، ریخت بیرون.»[۲]
وی همچنین درباره چگونگی درمانگری خود می‌‏‌گوید: «زمانی که به بیماری‌‏های دیگران اشاره می‌‏‌کردم بلافاصله آنها خوب می‌شدند؛ ولی بیماری‌های آنان در وجود خودم می‌‏‌آمد، یکی دو روز می‌‏‌افتادم... شنیده‌‏ایم که در گذشته علی‎‌‌‏‌اکبر هم این طور بودند، درد و بلای شیعیان را از تن آنها در می‌آوردند و در وجود خودشان قرار می‌‏‌دادند.»[۳]
وی همچنین ادعا می‌کند می‌‏تواند برای دیگران نیز اجازه درمان بگیرد: «اگر ببینم بعضی از شما عزیزان، خیلی‌ بدانیم شخص مورد اعتمادی‌ هستید، در راه خدا ممکن است بتوانیم اجازه بگیریم که شما هم وسیله خیر بشوید برای‌ شفای بیماران و محبان اهل‏بیت.[۴] البته این را هم عرض کنم که بعد از جلسه نیایید بگویید که من این بیماری‌ را دارم، من آن بیماری‌ را دارم و چنین و چنان است، زیرا بنده این مسائل را سال ۷۸ تحویل داده‎ام.»[۵] جالب توجه اینکه، هیچ گزارش مستندی در مورد شفا دادن وی موجود نمی‏‌باشد.

پی‌نوشت:
[۱]. نظام عالم، جلسه ۷، ص۱۱.
[۲]. همان، جلسه ۳۵، ص ۱ـ۲.
[۳]. نظام عالم، جلسه ۲۵، ص ۹.
[۴]. سخنرانی، ۳۱ / ۴ / ۷۸.
[۵]. نظام عالم، جلسه ۵۱، ص ۸- ۹.

برای مطالعه بیشتر رجوع شود به کتاب بی‌راهه نوشته سعید صدری، انتشارات ذکری.
عرفانهای کاذب›شبه معنویت های بومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">