ایستـــگـاه

امام علی (ع): بهترین دانش‌ها، دانشى است که تو را اصلاح کند./ منتخب میزان الحکمة: ۴۰۴

ایستـــگـاه

امام علی (ع): بهترین دانش‌ها، دانشى است که تو را اصلاح کند./ منتخب میزان الحکمة: ۴۰۴

ایستـــگـاه

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):
هرکس یک مساله شرعی از احادیث ما پیرامون حلال و حرام و مسائل دینی اش را بیاموزد
خدای تعالی هزار گناه او را بیامرزد
و شهری از طلا به وسعت دنیا برایش در بهشت بنا کند
و به عدد هر موئی که در بدنش قرار دارد برایش حج مقبول می نویسند.

(بحارالانوار(ط-بیروت)، ج۱،ص ۲۱۴ )

--------------------------------
امام على علیه ‏السلام :
اى مؤمن! به تحقیق این دانش و ادب بهاى جان توست
پس
در آموختن آن دو بکوش که هر چه بر دانش و ادبت افزوده شود بر قیمت و قَدْرت افزوده می ‏شود ؛
زیرا
با دانش به پروردگارت راه می ‏یابى
و با ادب به پروردگارت خویش خدمتى می ‏کنى
و با ادب در خدمت‏گزارى، بنده، سزاوار دوستى و نزدیکى به او می شود .
پس
این نصیحت را بپذیر تا از عذاب بِرَهى.

(بحار الانوار(ط-بیروت)،ج1،ص180)

باطل نابود شدنی است

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ


افسران - رابطه ظالم و مظلوم

خداوند منان می فرماید:
و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا(1)
یعنی: ویگو: حق آمد و باطل نابود شد .بی شک باطل نابود شدنی است.
توضیح: خداوند به عنوان یک قانون کلی به پیامبر می فرماید: بگو
جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
در روایتی از امام باقر علیه السلام هست که این آیه برای وقتی است که امام زمان قیام می کند ولذا دلالت بر دولت حقه ایشان دارد(2).ودر روایت هست که بر روی بازوی حضرت مهدی علیه السلام هنگام تولد این آیه نوشته شده بود.(3)

اما این یک قانون کلی است که در هر عصر و زمان مصداقی دارد برای مثال متوکل 17بار قبر امام حسین را خراب کرد و زائرین امام حسین را با سخترین وجه شکنجه کرد حتی دست آنها را قطع کرد تا چراغ هدایت امام حسین را خاموش کند ولی نتوانست. الان خود متوکل نه قبری دارد و نه چراغی دارد نه فرشی دارد و نه زائری دارد ولی قبر امام حسین ماشاالله مملو از زائرانی است که از سراسر جهان می ایند.

بله دوستان باطل ممکن است مدت کوتاهی جلوه گری کند، اما بالاخره عمر او کوتاه است و خاموش می شود.ولی حق همانند درخت ریشه دار و پرباری است که طوفانها و تندبادهای سهمگین هم نمی تواند او را از جا برکند و باطل همانند درخت بی ریشه ای است که از زمین کنده شده و هیچ رشد و نمو و ثمره ای ندارد و از ثبات و قرار محروم است.

بنابراین می توان از مجموع آیات و روایات اینگونه استنباط کرد که قیام مهدی موعود، عجل الله تعالی فرجه الشریف، آخرین حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است.و مهدی موعود تحقق بخش ایده آل اجرای حق همه انبیاء و اولیاء ومردان مبارزه راه حق است.(4)

 

 

منابع:

1-اسراء،81

2-قال الباقر علیه السلام: إِذا قامَ الْقائِمُ(علیه السلام) ذَهَبَتْ دَوْلَةُ الْباطِلِ.

3-تفسیر المیزان،سوره اسراء81

4- قیام و انقلاب مهدی، ص 20

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">